Regulamin i cennik usług

/standardowe ceny (netto) i warunki świadczenia usług/
obowiązuje od 1 czerwca 2022 r.

I. CENNIK USŁUG
1.
 Porada (na telefon*) ogólna na temat zabezpieczeń w laboratorium chemicznych, w normalnym czasie pracy (11:00 – 20:00) — 1850,00 zł (opł. początkowa) + 840,00 zł za każdą następną rozpoczętą godzinę udzielania porad.
1a. Pomoc (na telefon*) w sytuacji bezpośredniego zagrożenia (katastrofa chemiczna, awaria, wyciek, wybuch, pożar, wypadek drogowy itp.) w normalnych czasie pracy (10:00 ÷ 20:00) – 4850,00 zł (opł. początkowa) + 940,00 zł za każdą rozpoczętą godzinę pozostawania do dyspozycji Klienta.
1b. Szybka wycena usług lub towarów nietypowych – 500,00 zł za wycenę każdej jednej usługi lub jednego towaru (w przypadku kompletów składających się z towarów lub usług wymagających zakupu od innych dostawców, każdy element kompletu jest traktowany odpowiednio jako osobny towar lub usługa).
2. Płatność za usługi z pkt. 1, 1a ,1b dokonuje się z góry wpłacając kwotę wyliczoną przez operatora. Nadpłata pozostaje do dyspozycji CRCH jako przedpłata na usługi realizowane w przyszłości.
3. Dojazd do Klienta:
a) standardowy: 1550,00 zł + 7,85 zł/km (samochód).
b) ekspresowy (np. podczas awarii, katastrofy, wypadku): 6500 zł + 9,50 zł/km (samochód) – w godz. 10:00 ÷ 17:00; poza podanymi godzinami dopłata +3600 zł +2,50 zł/km (samochód);
c) skorzystanie z innych środków transportu (samolot, śmigłowiec, kolej itd.) – koszty rzeczywiste + 100%.
4. Doradztwo dla przemysłu chemicznego, laboratoriów specjalistycznych – cena do uzgodnienia w zależności od specyfiki produkcji – ceny od 12.000,00 zł.
5. Usługi pracy związanej z zabezpieczaniem lub naprawą instalacji, wykonywanej przez wykwalifikowanych pracowników CRCH, wykonywane na terenie Klienta w normalnych godzinach pracy (10:00 ÷ 20:00) – 12.850,00 zł (opł. początkowa) + 2175,00 zł za każdą rozpoczętą godzinę pracy eksperta CRCH.
6. W przypadku konieczności współpracy z państwowymi organami kontrolnymi takimi jak prokuratura, policja, straż pożarna, Sanepid, PIH, PIP itp. pobieramy dodatkową opłatę w wysokości 8500,00 zł (opłata pobierana jest, gdy raport z naszej pracy zostanie włączony do postępowania kontrolnego lub nasz pracownik będzie musiał złożyć zeznania związane z wykonanym zleceniem.
7. Sporządzenie raportu pisemnego, opracowania, analizy i innych dokumentów – 4650,00 zł + 18,00 zł/str.
8. Poza normalnymi godzinami pracy wszystkie ceny wzrastają o 65%.
9. Abonament miesięczny uprawniający do korzystania do bezpłatnej puli usług oraz standardowych stawek usług dodatkowych – 31.425 zł/m-c.
10. Wszystkie ceny w Regulaminie obowiązują wyłącznie Klientów, którzy podpisali z nami odpowiednią umowę abonamentową na pozostawanie w gotowości do świadczenia usług ratownictwa chemicznego lub interwencji naprawczych aparatury procesowej, dla pozostałych Klientów dolicza się dopłatę od 50% do 150% w zależności od typu usług.
11. Wszystkie ceny są cenami netto, do których zostanie doliczony właściwy podatek VAT w/g stawki obowiązującej w dniu wystawienia faktury sprzedażowej lub proformy.
12. Termin płatności za faktury:
– dla Klientów, którzy mają podpisaną umowę abonamentową z CRCH — 14 dni od daty faktury;
– dla Klientów nie posiadających umowy abonamentowej na nasze usługi lub nie płacących terminie – pełna przedpłata.
13. Odsetki karne za opóźnienie w płatności po terminie – 1,65% dziennie z dzienną kapitalizacją odsetek.
13a. Opłata za każde upomnienie o przekroczonym terminie płatności:
– e-mailowe: 35,00 zł netto
– listem poleconym: 85,00 zł netto
14. Za datę płatności uznaje się datę wpływu kwoty na rachunek bankowy CRCH wskazany na fakturze wystawionej przez CRCH.
14a. Różnice wynikające z wpłaty kwot wyższych niż wynikające z faktury proforma lub faktury sprzedażowej będą traktowane jako darowizna na rzecz fundacji IP, za które fundacja serdecznie dziękuje z góry, chyba, że Klient wyraźnie zadeklaruje, że nadpłata ma stanowić przedpłatę na usługi zamawiane w przyszłości; przedpłaty nie są zwracane, można je wykorzystać wyłącznie na zakup usług lub towarów od CRCH.

II. POZOSTAŁE ZASADY:
15. W przypadku wystąpienia opóźnienia w realizacji usługi (np. z powodu działania siły wyższej, awarii, choroby pracowników, złych warunków atmosferycznych) Klientowi, który zamówił usługę, należy się zryczałtowana rekompensata w wysokości:
– 0,5% ustalonej kwoty wynagrodzenia, za każdy okres opóźnienia dłuższy niż 1 dzień a krótszy niż 7 dni (gdy Klient nie wyraża zgody na rozpoczęcie prac wcześniej niż po tym okresie),
– 1,5% kwoty ustalonego wynagrodzenia za każdy nie krótszy niż tydzień okres opóźnienia (gdy Klient nie wyraża zgody na rozpoczęcie prac wcześniej niż po tym okresie)
– 3,5% kwoty ustalonego wynagrodzenia za każdy nie krótszy niż miesiąc okres opóźnienia (gdy Klient nie wyraża zgody na rozpoczęcie prac wcześniej niż po tym okresie)
16. W przypadku opóźnienia prac z winy Klienta, Klient może być obciążony opłatą karną w wysokości odpowiadającej cenie okresu czasu opóźnienia do planowanego czasu realizacji usługi z kwoty ustalonego wynagrodzenia plus wszelkie dodatkowe koszta związane z tym opóźnieniem w wysokości rzeczywiście poniesionej.
17. Zamówienie (lub zlecenie) od Klienta z umową abonamentową staje się aktywne z chwilą przyjęcia zamówienia (e-mailem, faxem, listownie, telefonicznie) a od pozostałych Klientów z chwilą wpływu należności zgodnie z fakturą proformą wystawioną przez CRCH.
18. Rezygnacja ze złożonego i opłaconego (lub aktywowanego) zamówienia/zlecenia nie powoduje konieczności zwrotu wpłaconej kwoty lub zniesienia obowiązku zapłaty pełnej kwoty przewidzianej za wykonanie zamówienia/zlecenia. Dopuszcza się natomiast możliwość wykorzystania zapłaconej kwoty w części wyliczonej przez CRCH na wykonanie innego zamówienia w przyszłości (jako przedpłata), po potrąceniu kosztów gotowości do wykonania pierwotnego zamówienia/zlecenia. W razie wątpliwości różnicę między kosztami gotowości do wykonania zamówienia/zlecenia a zapłaconą kwotą traktuje się jak opłatę karną za odstąpienie od umowy (zamówienia/zlecenia).
19. Dodatkowa opłata (prowizja) za zapłatę należności kartą płatniczą wynosi 4,5% wpłacanej kwoty.
20. Faktury za wszelkie usługi może wystawiać zarówno Instytut Północny jak i inne podmioty wskazane przez CRCH; faktury za usługi wystawiane są domyślnie raz w miesiącu, ale na życzenie Klienta, który podpisał umowę abonamentową, możliwe są inne okresy i daty fakturowania.
21. Strony mogą zawrzeć umowę lub też przyjąć ofertę (w postaci typowej oferty, faktury pro forma, przejęcia zlecenia) z warunkami innymi niż w tym regulaminie — zapisy umowy lub oferty mają pierwszeństwo przed warunkami niniejszego regulaminu.

III. DEFINICJE:
– CRCH: Instytut Północny (w skrócie IP) lub CRCH sp. z o.o. lub podmiot wskazany przez IP realizujący usługi ratownictwa chemicznego opisane na tej stronie lub w osobnej ofercie;
– Klient: przedsiębiorstwo, osoba prawna lub osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna, która zleca CRCH wykonanie określonych usług związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa chemicznego lub pokrewnych;

Przypisy:
*) usługi na telefon realizowane są w czasie rzeczywistym, osoba udzielająca porad może korzystać z literatury fachowej by znaleźć najlepsze możliwe rozwiązanie dla Klienta; w przypadku, gdy zachodzi konieczność oddzwonienia do Klienta, pobieramy opłatę za połączenie zagraniczne w/g cennika Orange S.A. + max. 7,00 zł/min netto.